Thursday, October 28, 2010

Perlu pindah atau tidak??

Last week ada seorang staff nurse tanya pada aku
"cik, ade rumah sewa kosong dekat taman depan ni, nak tak, orang tuh nak pindah by next month"
mase sekarang ni aku duduk Labis, tetapi kerja di Chaah
jarak perjalanan dari rumah ke klinik ialah 17km
so, rumah sewa yang staff nurse tuh cakap dekat chaah lah kan
dekat je kot dengan klinik, maybe dalam 2km rasenye
tapi aku tak pasti mahu atau tidak

kerana:
1. malas laa nak angkat barang pindah randah
2. chaah macam pekan koboi, okay bukan macam, memang pun, persoalannye senang ke nak hidup di situ, i mean nak beli barang ape2 ke, nak makan ape2 ke. Labis ni maju sket, adelah jugak supermarket, ade KFC woo, ade guardian...chaah ilekk, tiada semua ituu
3. neighbourhood sini banyak jugak melayu, tapi chaah mostly indians

tapi kalau pindah:
1. bole lerr balik umah tghari, dekat sini semua orang balik lunch dekat umah tengahari, tinggallah aku sensorang di situ...hwuaaaa
2. boleh jimat minyak sebab most probably duit minyak utk pergi balik kerja ialah rm10 untuk seminggu, macam ni wa beli skuter la senang...kite rempit....hahaha

okay, bye...nak fikir pros and cons

2 comments:

SuryaRahman said...

pendapat aku baik ko pindah. sebab ko boleh balik rumah setiap hari. ko pun boleh jimat minyak setiap hari. tapi ko tak pergi guardian setiap hari. atau supermarket setiap hari.

so lebih best kalau duk chaah.

tapi tang neighbourhood tu susah sikit la. hehe.

ckin said...

muahaha...aku konpius...tengoklah nnt cemana