Monday, May 25, 2009

Rutin Seorang Penganggur

hari ini saya bgun tido dan terus pergi basuh baju..
kemas dapur...basuh pinggan mangkuk sikit
masak nasi dan mandi..
lepas itu..bersiap dan terus keluar..mase tuh jam pkul 11.30 am,
destinasi saye adelah

Destinasi 1: City link senai

menghantar bungkusan berisi buku kepade naim..and then kena charge sebanyak Rm40.30..huhu..gile mahal...hantar benda kecik camni pun nk charge memahal ke..dey tokey!!

Destinasi 2: Sekolah Kebangsaan Senai

see..see..my primary school..kat sini lah tmpt aku blaja time skola rendah dulu...rindu gile zaman skolah rendah..zaman yg mane kte main 24/7, x payah pkir nk blaja or other responsibilities..ehh, kat sini ade jawatan guru sandaran kosong x?? saye nk mengisi mase menganggur saye nie

kantin skolah aku...x byak berubah weh...still the same... masih lagi menggunakan tile yg same mase aku blaja kt sini dulu..mungkin tender aje yg suda byk kali bertukar agaknye..dulu mase aku jadi pengawas skola hari2 kena jage budak2 beratur beli mknn mase rehat..nway, kalo x dpr jadi guru sandaran, maybe bole jdi kakak kantin yg cun kot..err..ade jawatan kosong x encik??

surau..zaman aku skola dulu belum bina lgi surau ni..tmpt ni dulu cam taman with few gazebo and we used to play hide and seek dkat situ dulu

ehh..ehh..tujuan sebenar dtg school ni adelah utk pick adek aku si Iman nie...see.see..muke iman yg kekonon penat..blah la iman...nie bukan penat blaja nih, ni penat main kan..haha..manja kan bdak nie..hari2 pegi balik skola dihantar dan diambil...kakak ngn abang dia dulu naik bus aje...ngelat btol!!

Destinasi 3: Bank Simpanan Nasional


okeh...setelah pick iman...bergerak pule ke bank simpanan nasional dkt taman senai utama..kena bank in kan duit utk si naim di matrix...hampir kekeringan agaknye bdak itu sbb elaun dri kementerian x masuk lg...errr...encik...sini ade jawatan kosong ke?? dia pun jawab: awak ingt saye ni kaunter pertanyaan ke...sini xde jawatan kosong..sume penuh

Destinasi 4: McDonald
ini mcD kulai..tetibe terasa nk makan mcD pule...terus lah kite drive thru mcD...err..mungkin sini ade jawatan kosong..ade ke?? saye nk keje wat double cheese burger bole..pastuh seludup masuk beg bwk blik umah..dey!! x bley2...nnt bertambah pule berat di badan..cancel!!

Destinasi 5: balik umah la
perihal di rumah pule.........

around pukul 3pm, org dari SINGER menawan keluarga bahagia, datang hantar mesin jahit tepi ini...lalu, dengan tekunlah aku mendengar penerangan apek tuh ttg care2 nk gune mesin nie..so this is my mum's new baby la kot..haha...lepas nih bole la aku jahit baju berbagai2 pesen dgn jayenye utk mengisi mase menganggur aku..siap ayah aku soh buat flyer gie hntr rumah org bahawe senya rumah kami bole mengambil tempahan membuat jahit tepi..hah..ini peluang pekerjaan baru utk penganggur seprti saye..huhu

kemudian petangnye pule...saye membuat sausage roll...hihihi..first time nih buat roti sendiri..sile lihat dan sile jgn gelak rolling2 on the floor melihat kehuduhan roti saye ini

rupe sebelum dimasak..aku tgok cam rupe ulat gendon pun ade juge

ahhhh..yg ni selepas suda masak..bole tahan jugak la rasenye utk first timer mcm saye nih kan...mase mule2 buat tuh rase mcm x jdi...sbb saye rase mesti bile dah masak nnt rase roti dia keras..campak kt dinding pun bole berlubang..tp naseb baik x keras..walopun x sesedap kt bakery, kire lulus la juge nie..bole la saye jadi pembuat roti berjaye utk mengisi mase saye menganggur ini

p/s: kepada kawan2 penganggurku, amacam rutin seorang penganggur?? best jugak kan..weee..wee


No comments: