Monday, February 14, 2011

Banjir 4.0

Rumah selepas banjir

Yang coklat itu lumpur, warna tikar getah sebenar adalah Hijau, tapi tiada rupe langsung kan

Lumpur setebal 1 inci, hamek kau, tak ke jenuh aku nak membasuh tuh




Tilam adalah basah terendam dalam banjir, terpaksa tumpang lagi tido rumah bin dan ulang-alik ke tempat kerja, taknak jauh pulak 50km dari klinik ke rumah dia, pengsan~

Baju adalah basah terendam banjir dan paling penting berlumpur, ahad dah banjir, tapi khamis baru dapat basuh baju, kau bayangkan betapa busuknye baju aku tuh 4 hari berendam air kotor bukannye sabun, rendam sabun 4 hari pun busuk ape, jenuh aku membasuh 5 baldi baju, dan ada baju yang terpaksa dibuang, banyak jugak kot~

Khamis juga baru dapat basuh rumah, ingat nak cuti rabu basuh rumah tapi tak dibenarkan sebab cuti adalah BEKU, memang aku stress masa tuh, kita kena kerja tolong orang lain yang susah sebab banjir, tapi takde orang nak tolong kita yang sama-sama affected juga sebab banjir, stress~

Barang-barang memang semua tak dapat diselamatkan sebab masa air naik aku tersangkut di tempat lain, paling sedih terpaksa buang Drug Info Handbook sebab lunyai abes lembik kena air, waaa, mahal tuh, then lagi sedih bila tengok semua sijil-sijil dalam fail aku rosak, dari sijil pengawas sekolah rendah sampai la sijil PMR, SPM, degree semua, surat tawaran kerja, surat lantikan semua lunyai lembik, sedih~

Kamera kesayangan aku rosak kena air banjir, dulu masa zaman uitm kamera rosak kena air jugak sebab 'ter'bawak masuk dalam sungai masa BTN dulu, ok fine, memang jodoh aku dengan kamera beli sendiri tak panjang, so sila bagi saya hadiah kamera~

ok, thats all for now
but things are getting better slowly
semoga semua urusan dipermudahkan, InsyaAllah~

No comments: