Friday, December 3, 2010

Medical Camp


Lokasi: Kampung orang asli, Segamat Kechil
Tarikh: 29/11 - 30/11

First time masuk kampung orang asli, tapi sangat impress
mule-mule aku bayangkan diorang ni macam duduk dalam pondok2 kayu je, sekali aku sampai tengok wahhh, rumah batu ok....walaupun ade yang duduk pondok2 buruk kayu je tapi ade astro derrr..kagum abes
orang asli ke ni? maju sangat kott??
cuma jalan nk masuk ke situ dari luar agak mencabar, jauh ke dalam hutan dengan tanah merah berbukit-bukau, line telefon pun takde...hebat betul astro...hhaha..semua pelusuk ko pegi eh..

aku cuma pergi on the second day, dan akitivit utama hari tuh adalah sukaneka kanak2

Sekolah orang asli.....they purposely built it tinggi2 camtuh sebab sini selalu banjir...so boleh guna as tempat pemindahan
Booth kami - bahagian farmasi

Ada buat sukaneka....sangat seronok budak2 ni main
Acara pancing ikan dalam botol...susahh
Peserta sukaneka ni semua budak2 kecuali pakcik sorang ni....lepas lari dalam guni tuh dia semput2 dekat belakang...haha
Lawatan VIP bersama-sama Tok Batin-tok Batin ke setiap booth

Gilerr lecak sebab hujan malam sebelum tuh....ngan aku2 sekali gaya dah macam orang asli...haha

sebenarnya ade buat booth untuk health check up dan juga check gigi, tapi aku tak amek gambar la pulak

sekian...itu sahaja~

No comments: