Thursday, December 23, 2010

Trip Melaka 2: Mydin - Umbai

lepas check in ke homestay tengahari tuh, kami ke mydin untuk lunch
sempat gak shopping barang2 sekolah adik aku tuh sket kat situ
kate mydin terbesar kan kat malaysia ni, 24 hours plak tuh, maka harus lah shopping-mopping sket kan
hehehe


lepas lunch balik semula ke homestay dan semua baikk punya terus landing tidur tak tengok kiri kanan dah
penat sungguh gamaknya kot

pastuh pukul 6 baru lah bergasak semua mandi pastuh terus zapp kita ke umbai
wahh, aku lead jalan walhal aku tatau le umbai tuh kat mana
tak penah pegi kot
tapi....terima-kasih lah iPhone, google map mu sangat berjasa
i lap u myphone! 
soh mak kat sebelah tengok peta, tp last2 pull over jugak tepi jalan tanya orang sebab aku rase nape macam tak sampai2 lagi ni...aku dah nampak signboard ke muar, kang terlajak tak pasal2 plak kan

so, we eat, eat, eat sampai senak perut i tell u



kedai yang kitorang makan ni nama dia Parameswara
aku lerr yang sesungguh nak makan sini takmo kedai yang lain dah
haishh, ni sebab tengok kat tv la hari tuh, cite ape tak ingat, tp tengok cam best jek
dan terbukti lah memang best
price untuk semua sekali adalh rm150++, which is aku rasa murah
kitorang siap main betting lagi berapa harga, adik aku ckp rm200++ ni sebab makan banyak tak hengatt dah tadi
we had ketam black pepper, ikan pari bakar, siakap 3 rasa, sotong goreng tepung, kailan ikan masin, telur dadar...ahhh, yummy
ohh, lagi 1 makanan nih nama dia sepahat masak lada


 aku saje je nak rase sepahat tuh cemana sebab tak pernah dengar atau nampak pun sebelum nie
jadi aku yang penuh rasa sifat ingin tahu ini mahulah mencuba....cehh
rasa dia cam kenyal2 sket, tpi maybe cara masak ni buat dia x berapa sedap, macam pelik sket
memula cam takut nak makan, binatang apakah ini?
rupe dia macam panjang2 gitu duduk dalam cengkerang yang rupe dia macam buluh

Yang ni lebih jelas....gambar dari google
 habes makan sume kami balik lah ke pangkal jalan
hajat hati nk main bowling so singgahlah ke pusat bowling dekat mitc tuh
tapi hampa hancur hatiku, sume lane penuh, pukul 11 malam nnt bru ade kosong
ape kes tah sume org men boling malam tuh padahal weekdays tuh, bukan weekend
konfius....konfius
jadi toksahler, baik aku balik tidoo, esok nk sambung jenjalan lagi kan

ok, esok sambung lagi

No comments: