Thursday, January 7, 2010

Sila tegur

setiap kali kalau terserempak dengan rakan2 lama, mesti mereka yang akan cam saya dahulu...i mean rakan2 sekolah zaman kekanak ribena dulu....yang dah x jumpa hampir atau lebih dari 5 tahun...cehhh2...budget dulu kau famous lah masa zaman sekolah...muahaha...saya budak baik la..duduk hujung penjuru kelas, kepala terbenam dalam buku, diam membisu...xde siapa tahu...gilerr nerd kott..padahal tidoo sambil kepala letak dalam buku untuk cover...okey...itu taktik sahaja.

KISAH 1:         
pagi tadi di hospital semasa kerja telah terserempak dengan kawan lama back in secondary school dulu...telah mendispen ubat kepada ibu beliau yang kemalangan...katanya ayahnya telah melanggar seseorang sehingga menyebabkan kapala ibunya terhantuk kepada dahsboard kereta kerana break mengejut...errr,terhantuk dashboard kereta itu aku yang assume sendiri...mungkin juga terhantuk tingkap ke...tapi yang pasti dia yang recognised aku dulu....and it takes me 10 second to figure out who is he...naseb baek ingat

KISAH 2:
semase bershopping di JJ sebelah hospital favourite aku itu, telah terjumpa dgn kakak senior bawah katil mase duduk dekat asrama dulu...seriously aku tak cam dia langsung...tapi dia pulak pandang aku macam aku ada hutang dekat dia...lalu aku pun bertanya kekonon nak cover malu: kite nie kenal ke?? dan dia jawab YES...malu...aku semakin tua, memori pun tinggal sedikit kot..itupun bole x cam.

KISAH 3:
kes ini berlaku di hospital juga, hurmm...knape life aku byk di hospital?? sile jawab sendiri....okey, melencong pulak, stop....pada suatu tengahari telah masuk ke dalam lif, telah turun dari 3rd floor ke 1st floor...keluar lift sahaje ade suatu suara menyapa: oooh, berlagak eh skarang, kawan lame pun x cam, masuk 1 lif pun buat dunno je... lantas aku pun menoleh, dan berfikir hampir seminit...macam kenal mamat ini, oohh, kau....ye..aku ingat, aku ingat...sorry...aku x perasan tadi....dunia semakin kecil...rupa2nye dia kerja dekat bahagian maintanene hospital...dah lama perasan aku, tp sbb aku buat x kenal, dia x berani tegur....tskkk...

rakan-rakan, tegur saje lah, kalo aku ingat memang  hebat, memori aku kuat, tapi kalau aku tak ingat pun, aku mesti buat2 ingat...pastuh balik umah aku bukak album gambar cari siapa kau, xpun aku bukak FB gie search nama kau, paling busuk pun aku google nama kau...err, err, itupun kalau aku ingat nama kau lah..

No comments: