Wednesday, March 23, 2011

kswp vs pencen

help me!!! tah tahu mahu pilih between kwsp and pencen
arghhh
*nyanyi* tak tahu antara dua...lallalala

ye, saya tahu orang ramai cakap ambillah pencen, sebab duit tu masuk macam gaji setiap bulan tapi separuh je la masa kita dah bersara nanti, more secure i guess
sebab kwsp tu macam simpanan je, lepas pencen segebuk dapat ribu-riban
tapi bukit tu kalau ditarah jadi lah landai, lepas tu jadi sungai, kalau nanti lemas susah kot, eh yeke?
paham tak peribahasa yang saya cuba gunakan ni?
kalau pencen dia takkan habes, sebab dia bayar macam gaji bulan2
at the same time kalau op for pencen pun still bole menyimpan sendiri kan, kekonon mcm simpan dalam kswp jugaklah

tapi...tapi...what if i quit from gomen?
what if lah kann, we don't know what the future behold for us kan
sebab sometimes tu i really feels like quitting, penatnya kena kerja
or i quit from gomen, then pergi retail or industry or jadi lecturer tp tu kena further study dulu la
or
what if malaysia got dispensing rite
of cos lah saya dah jadi mata duitan nak pergi buka farmasi sendiri sebelah klinik Dr. Raju, tak pun klinik Dr Tan tak pun klinik Dr. Ali ke
eh saya ada sepupu doktor, sekejap kira ada 1, 2, 3...haa, ada 3 orang
kalau mereka bukak klinik kot2 masa tuh dah ada dispensing rite, bolehlah kita join venture saya supply ubat ye, hihihi
tapi...tapi...mungkinkah kita akan dapat dispensing rite?
kamon lah, indonesia pun dispensing rite tau
or
takpun, kot-kot saya kawin orang kaya ke lepas tuh terus jadi stay-at-home-mum
ohh, mesti bahagia kan masa tuh, duduk relax je dekat rumah, house chores sume maid buat, kata kawin orang kaya, haruslah hire banyak maid kan...haha, lepas tuh bila bosan je keluar shopping atau pergi melancong 

oh well, fikir....fikir....fikir
but i think the last option is the most best-est 
:)



No comments: