Friday, January 28, 2011

Jumaat

Maaflah tajuk semakin kurang kreatif
saya malas mahu brainstorm tajuk ape mahu letak

anyway, masih lagi cerita yang sama
which is Hujan
ye, hari ni hari ke-3 hujan berlarutan walaupun semalam siang ada seketika waktu di mana mentari meyinar gemilang, tapi kan dah cakap ada awan hitam berarak kelabu
*eh, eh, dah lah hitam, pastuh kelabu pulak, krisis warna sungguh aku ni*
pagi tadi pun patient tak berapa ramai, dalam 20++ je kot sebab semua malas nk harung hujan lebat keluar rumah pergi klinik

dan saya telah mengambil langkah bijak untuk off sahaja petang ini
tidak mahu mengambil risiko perrgi kerja takut nnt x boleh balik semula ke labis kerana air sudah mula naik di pertengahan jalan waktu saya balik rumah rehat tengahri tadi, sudahlah kereta saya itu spesies comel tak boleh berenang kalau banjir, lainlah kalau kereta spesis lasak lain yang boleh berenag tuh kan




itulah sungai belakang taman yang saya duduk nie
sikit lagi, sikit lagi je tuh nak melimpah ruah
ni kalau hujan berterusan sampai malam ni konfem akan terlimpah jua
ladang-ladang sawit dan kebun-kebun getah tepi jalan semua dah naik air tadi
tak dapek lah nak gie motong gotah yo

dan juga telah mendapat arahan bawaha cuti telah dibekukan sehinggalah bilik gerakan banjir ditutup kelak, cemana nak sambut raya cina ni...heh
sudahlah minggu ni saya tak dapat balik jb sebab esok ada meeting
saya suka hari hujan, tapi saya pasti saya tak suka kalau hari banjir

sekian, lintas-langsung dari Labis, Segamat
at 1.33 pm

No comments: